Ofte stillede spørgsmål:
Hvor afholdes stævnet?
Alle kampe bliver afviklet på ét sted, Årsbjerg Idrætsanlæg.
Hvor foregår overnatning?
Spillere og trænere kan overnatte på Gråsten Skole, ca. 3 kilometer fra Årsbjerg Idrætsanlæg.
Hvor kan familie el. andre ledsagere overnatte?
Der er mulighed for camping på Ringriderpladsen lige ved siden af skolen (se: Indkvartering for yderligere information).
Hvordan kommer man frem og tilbage ml. skole og idrætsanlæg?
Der kører shuttlebus ml. Johs. Kochsvej (v. skolen) og Årsbjerg Idrætsanlæg under hele stævnet.
Hvor må jeg parkere?
Ved skolen må der parkeres ved Ahlmannsparken (Ahlefeldvej 4).
På Årsbjerg Idrætsanlæg er der meget begrænset parkering – vi opfordrer til at tage shuttlebussen.
Vi ankommer i bus – hvor skal vi sættes af?
Der er drop-off zone for busser ved Johs. Kochsvej ml. skolen og forældrecamping (Ringriderpladsen).
Forplejning?
For spillere og trænere er der aftensmad fredag og lørdag, samt morgenmad og frokost lørdag og søndag.
For spillere og trænere er der aftensmad fredag og lørdag, samt morgenmad og frokost lørdag og søndag.
Det er muligt for alle at købe mad og drikke på Årsbjerg Idrætsanlæg ved madboden (foodcourt), samt ved kiosken på skolen ved stævnekontoret. Her kan betales med kontanter og MobilePay (OBS – ingen kortbetaling).
Mit barn har særlige kosthensyn – hvad gør jeg?
Kontakt os i god tid inden stævnet. Vi har mulighed for at bestille specialkost mod merbetaling (afregnes 1:1).
Hvor skal vi henvende os ved ankomst?
På stævnekontoret ved skolen (se oversigtskort) – indtjekning åbner kl. 15.30. Her får I tildelt lokale til overnatning på skolen. Indtjek foregår som samlet hold (forældre kan ikke tjekke deres eget barn ind individuelt).
Hvad skal vi gøre inden afrejse?
Hvad skal vi gøre inden afrejse?
Udtjekning foregår også ved stævnekontoret på skolen. Lokaler skal efterlades rengjort og i øvrigt i samme stand som det blev overtaget, for at depositum (betalt ved tilmelding) returneres.
Hvilke hold kan deltage i stævnet?
Alle hold er som udgangspunkt velkomne til stævnet, men vi vil gerne gøre opmærksom på at det er et breddestævne og ikke et elite-stævne.
Vi har lavet tilmelding – hvad sker der nu?
Vi sender en bekræftelse på jeres tilmelding. Vi bestræber os på at sende den inden for 48 timer. OBS – der er også betalingsinformationer på bekræftelsen. Hvis antal spillere el. trænere ændrer sig inden stævnet, så kontakt os, så retter vi beløb til inden betaling.
Hvornår skal vi senest tilmelde os?
Tilmelding åbner typisk omkring november året inden stævnet. Der tilmeldes efter først-til-mølle-princippet. Kontakt os gerne, så ser vi hvad der er muligt.
Skal der indsendes holdkort inden stævnet?
Ja det skal der. Nærmere info herom følger efter tilmelding når vi nærmer os stævnet.
Hvor og hvornår kan vi se kampprogrammet?
Kampprogrammet offentliggøres ca. 14 dage inden stævnet.
Der sendes link med kampprogrammet til de mails, der har tilmeldt når der er klart – og kan i øvrigt tilgås via app, hvor kampresultater også løbende opdateres under stævnet:
Apple: https://apps.apple.com/de/app/ballfreunde/id1672924338
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tourneymaker.ballfreunde
Hvem dømmer kampene?
Der benyttes kun uddannede dommere til alle kampe. Dommerteamet består af både tyske og danske dommere (da der både deltager tyske og danske hold).
Vores modstander spiller i samme farve trøjer – hvad gør vi?
Sidstnævnte hold spiller i overtrækstrøjer. Disse udleveres ved stævnekontoret inden kampstart.
Må vi opsætte en “base” for vores hold på Idrætsanlægget?
Det må I gerne, det skal opsættes fredag inden kl. 15.00 el. efter endt åbningsceremoni. Der må også opsættes pavillioner og lign. – de må dog under ingen omstændigheder efterlades efter stævnets afslutning.
Hvad kan vi lave mellem vores kampe?
Der opsættes Skill-n-Fun arena ved stævnekontoret – se Aktiviteter og underholdning for nærmere info.
Stævnet afholdes i Mini-EM/VM-format, hvad betyder det?
Jeres hold tildeles en nation, som de repræsenterer under stævnet. Det er muligt at ønske nation inden stævnet (info sendes per mail) – vi bestræber og på at opfylde ønsker, men det er desværre sjældent muligt at alle får deres 1. prioritet.
Åbningsceremoni – hvor og hvornår?
Der afholdes åbningsceremoni fredag aften på Årsbjerg Idrætsanlæg, så kom i god tid og prioriter at deltage – det er altid en god oplevelse for alle deltager. Sørg for at få spist aftensmad i god tid – der serveres fra kl. 17.00 i Ahlmannsparken.

