Hvad er nyt:
• Vi kan i år byde velkommen til udenlandske hold fra Tyskland, som giver holdene mulighed for at møde et hold derfra.
• Flere aktiviteter og konkurrencer på idrætsanlægget har også været ønsket længe, så tiden mellem kampene ikke bliver så lang, dette har vi ligeledes tilføjet.
• Kampprogram og resultater på FB og APP, vi forsøger at følge med tiden.
• Spilletiden af de enkelte kampe er forlænget så der nu spilles 24 min pr kamp.
 
Stævnets afvikling
Alle kampe bliver afviklet på ét sted, Årsbjerg Idrætsanlæg, hvilket skaber en fantastisk atmosfære blandt spillerne under stævnets afvikling. Der er, som altid, officielle dommere til alle kampe.
Efter puljekampene deles holdene i A -og B-slutspil. Der er præmier til finaledeltagere i begge slutspil ved fælles prisoverrækkelse med hele holdet. Individuelle præmier prøves straks efter endt finalekamp.
 
Deltagere:
Drenge / Piger U 15 født år 2007
Drenge / Piger U 14 født år 2008
Drenge / Piger U 13 født år 2009
Drenge / Piger U 12 født år 2010
Drenge / Piger U 11 født år 2011
Drenge / Piger U 10 født år 2012
Drenge / Piger U 9 født år 2013 
 

Der spilles efter FIFA’s og JBU’s regler, dog med følgende ændringer:

Spilletiden er 2 x 24 minutter, dog 2 x 15 minutter i U9 og U10.

Ved under 8 hold i en række forbeholder vi os ret til at slå 2 rækker sammen (f.eks. U10 og U11).

Der må benyttes 8 spillere pr. kamp i 5-mands rækken.

Der må benyttes 11 spillere pr. kamp i 8-mands rækkerne.

Der må benyttes 14 spillere pr. kamp i 11-mands rækkerne.

Alle hold garanteres mindst 4 kampe. Nummer 1 og 2 går videre i A runden og nr. 3-4 går videre i B runden. Herefter spilles efter “cup-systemet”. Ved under 8 hold i en række, garanteres alene et A slutspil.

Uafgjorte kampe i finalerunden afgøres straks ved “shoot-out” / straffespark. 

Der spilles med flyvende udskiftning. Gult kort medfører 5 min udvisning. Rødt kort medfører udelukkelse resten af kampen som minimum.

En spiller må kun deltage på ét hold under stævnet. Spilleren må derfor ikke overflyttes til et andet hold, uden særlig dispensation givet af stævneledelsen.

Gaver og præmier:

Sønderjyllands Cup T-shirt til alle deltagere.

• Max 15 præmier pr. 11-mands hold

• Max 12 præmier pr.8-mands hold

• max 9 præmier pr. 5-mands hold

• max 11præmier pr. 5-mands hold

 
Gråsten Boldklub Logo
Sønderjyllands Cup Logo